Falešným slevám konečně odzvonilo

Pamatujete si na okamžik, kdy jste si chtěli vybrat nějaký super kousek na sebe v obchodním centru, ale nevěděli jste, že jestli je uvedená cena opravdu tak výhodná, jak se na první pohled jeví? Elegantní dámské oblečení jste chtěli koupit ve slevě, ale nakonec jste si nebyli jistí tím, jestli se kardigan dámský nebo jiný kousek přece jen ve slevě nachází a nejedná se o marketingový tah? Nyní vás už toto dilema trápit nebude. Falešným slevám totiž odzvonilo.

Touha ušetřit bude konečně naplněna

Prakticky při každých velkých slevových akcích jsme byli svědky pouze marketingové hry. Ta se dostala do kontextu s příchodem zejména amerických slevových svátků, kdy se obchodníci nebáli udávat takové ceny, za které si zboží můžete koupit prakticky denně, jen se zvýšila sleva před touto rádoby slevou.

Tomuto (a také podobnému) velmi nekalému marketingovému triku však odzvonilo. Touha ušetřit tak bude ze strany uživatelů konečně naplněna. Obchodníci totiž musí, dle nové legislativy, akceptovat nový způsob prezentace slev, ale také musí akceptovat veškeré změny týkající se odpovědnosti za vady (využijete hlavně v reklamacích) či se musí respektovat nová platební tlačítka.

Zkrátka a dobře změn, ke kterým v posledních měsících došlo je mnoho. A uživatelům konečně pořádně nahrávají do karet.

Konec matoucích nabídek

Uživatelé mohou být potěšeni především z toho, že konečně končí takzvané matoucí nabídky. Prodejce musí případnou slevu vždy vypočítávat z ceny, za kterou bylo zboží účtováno v posledních třiceti dnech před poskytnutím slevy. Tím pádem se nemůže vyhnout ani nekalé praktice, kdy se zboží zlevňuje postupně.

Aby však byla informace celá, nesmíme opomenout ani to, že opravdu záleží také na typu akce. Nová pravidla se bohužel na všechno zboží nebo všechny typy slev nevztahují, rozhodující je například informace říkající, komu je slevová akce určená.

Publikováno: 28. 02. 2023

Kategorie: Praktické rady

Autor: Romana Štefanová